Konseptutvikling
Strategi
Arti direction
Grafisk design
Motion Design
Film

Er du gira på å snike på bussen? Da må du sjekke ut Rikkes sniketips! Influencer Rikke Isaksen er ansiktet utad for vår nye kampanje for Reis, som skal få unge til å kjøpe bussbillett.

Kampanje for Reis – Nordland fylkeskommune

Reis sliter med at mange unge sniker på bussen, og hvordan de skal kommunisere for å endre på dette. De ønsket en kampanje rettet mot unge med et budskap og uttrykk som kan påvirke atferden i en positiv retning og få flere til å kjøpe billett. 

Løsningen ble kampanjen Rikkes sniketips, hvor Rikke Isaksen deler sniketips hun har funnet på internett. Poenget er at sniketipsene er så avanserte, at det er både enklere og bedre å bare kjøpe en bussbillett.

Oppfordringen «Bare gjør det» går igjen i alt av kampanjeuttak. I hovedsak er kampanjen tilpasset sosiale kanaler, i tillegg gikk den på kino i hele Nordland. Kampanjen hadde også annonsering i lokale medier og skjermer på kjøpesenter, samt fysiske uttak på Clear Channel boards, plakater på skoler og busstopp, og ikke minst i selve bussene.

Alle bussene ble dekorert innvendig med kampanjefolie med budskapet til kampanjen på.  Det ble også produsert giphys og stickers til sosiale medier, for å videre øke spredningen av kampanjebudskapet.  

Vi laget også en egen film hvor Rikke forklarer hvorfor det er viktig at man kjøper bussbillett. Vi mener at økt innsikt i hvorfor det er viktig og hva konsekvensene kan bli ved å ikke kjøpe billett, kan være en god måte å øke forståelsen og lysten til å kjøpe billett blant unge målgrupper.